על כלבים ואנשים

כלבים
תוכן עניינים

בואו נדבר רגע על כלבים ובעלי כלבים,

בטח שמתם לב לאחרונה להתרבות ידידנו הטובים ההולכים על ארבע בסביבתנו בשנים האחרונות. דומה שלאן שלא נביט נראה עוד איש עם כלב. ועם באנשים עם כלבים עסקינן אולי שמתם לב למערכות היחסים השונות של בעלי כלבים וכלבים. אבל גם אם לא החלטנו לעשות לכם סדר ולמפות את הז'אנרים הבולטים בתחום:

רובם הגדול יימצא באחת מהבאות:

א. הטוטאליים  ב. המרוכזים בעצמם  ג. המשוחררים   ד. המשקיענים

הטוטאליים – מכירים את הזוגות פוצ'י מוצ'י האלו שמחוברים קשות זה לזו? (תזכורת: הולכים הרבה יד ביד, צמודים, שמות חיבה לא פוסקים, מתגעגעים הרבה ואוהבים)אז אותו דבר בערך רק בכלב-אדם. הבעלים פה הוא לרוב מאוהבי כלבים "מכורים" שעם הזמן פיתחו אהבת אמת לכלבם . המהדרים גם יישנו עם הכלב, יתחבקו הרבה, יתנשקו וכו. אצל חלקם תהיה הנטיה גם להצגת תמונות רבות מהטלפון והשווצה ב"ילד/כלב" .

המרוכזים בעצמם – תופעה די הופכית לקודמת. לא ברור איך הבעלים מצא את עצמו עם הכלב במקור. אבל כיום בד"כ נראה פה כלב-רצועה-איש. זה החיבור. האיש בדכ יהיה מאוד מרוכז בעצמו או בסלולר לאורך הטיול. הכלב ינסה אולי מדי פעם למשוך תשומת לב אלא אם הוא כבר מנוסה וחכם לדעת שלא יקבל ונעשה גם הוא מרוכז בעצמו. הוא פיתח את העיסוקים העצמיים שלו להעביר את הזמן. ז'אנר מחמיר יותר בקבוצה זו הוא של הסובלים אלו לא מכחישים את ההכרה בטעות והם מנהלים ספירה לאחור (כנראה גם הכלב יאללא עוד 15 שנים וסיימתי)

המשקיענים – ניתן לעיתים לבלבל עם הטוטאליים אך זה סיפור אחר. הם הרבה עם הכלב אך נראה פה פחות רגש ומגע יותר רצינות ניהול ידע מסדנאות ואילופים ומאמרים הקפדה על מה שנכון לעשות והשקעת כסף אנרגיות וזמן בקידום היעדים. התופעה קצת מקבילה לאלו שהחליטו להיות הורים טובים יותר מהסביבה. הם עובדים בזה, מטיילים יותר שעות, יותר מושקע, יותר מנטאלי וכו' . זן מסוים של הקבוצה הם "המחנכים" אלו כמו בקבוצה המקבילה של ההורים  נותנים עצות לאחרים ומעבירים מסרים  ש"חבל שהם לא עושים כך וכך"

המשוחררים – קבוצה לא גדולה בטח בתקופת ההקפדה בכללים של היום. אבל קבוצה מעניינת סוציולוגית. בעלי כלבים אלו החליטו שהכלב שלהם יכול ללכת משוחרר (לא בחופי כלבים או בגינות הכוונה אלא בכללי) . לרוב תהיה להם הצדקה מותאמת-כלב שלפיה הכלב שלהם פשוט מאוד ממושמע ולא עושה כלום + כולם אוהבים אותו + הוא צריך את זה (או חלק מהנ"ל). אלא שככל שהם יפגשו ברחוב ילד/שכן שנראה שהוא מבוהל מהכלב חלקם לא ישימו לב לסיטואציה (כך יצא) וחלקם פשוט יסבירו שהכל טוב הוא לא עושה כלום (אז מה עם השכן תיכף מאבד את זה מלחץ) או שיקראו לו בסמכותיות "טומי אלי" אלא שאז יסתבר שלטומי יש עמוד שדרה משל עצמו והוא לא עד כדי כך ממושמע והוא בהמשך (גג רבע שעה) יחזור לבעליו המרוצה מסיום המקרה בשליטה.

עד כאן בנושא. מוצאים את עצמכם או את שכינכם באחד הז'אנרים? כתבו לנו ושתפו. מכירים ז'אנרים נוספים שלא העלנו מוזמנים גם לכתוב קטע ולשלוח למערכת ואולי נשתף.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

והפעם על מעליות… 5 מצבים מעצבנים במיוחד עם מעליות בבנין משותף :   המעלית המתעתעת – המעלית שהזמנת סופסוף מגיעה...
בואו נדבר רגע ברצינות על… עיתונאות. שמתם לב בוודאי לאחד השינויים הכי בולטים בענף העיתונאות בשנים האחרונות ביחס לעבר?… אני...
הגיע הזמן שנדבר על זה: מה נסגר עם ים היועצים והקוואצ'רים שנהיו מסביב? אתחיל כמקובל באמירה מפרגנת ומאזנת – אני...
15המדור שיכלל שיטה עתיקה שעברה מדור לדור לפיה מתשובה לשאלה אחת! – ניתן לדעת מי את/ה *הבהרה: המערכת אינה רואה...
והפעם: …  5 סימנים שהחופש הגדול הגיע לסיומו הלוז של הסבים מתגלה כעמוס יותר ותפוס באופן חשוד בסידורים (מנגנון עוקף...
דילוג לתוכן